Wargame: AirLand Battle: Oversigt Friv

Strategisk serie Wargame af Eugen Systems er et kompromis mellem de barske spil for fans af "lim Tanchiki" og strategier for et bredt publikum. Der er ingen vægt på realismen, der er forbundet med klassiske krigsspil (på trods af navnet, kan man ikke rangere spillet i denne genre), men der er et godt billede og let at lære reglerne. Det er sandt, at princippet om "let at lære, svært at mestre" er meget relevant her, hvilket sammen med manglen på en normal "single" havde en meget dårlig indflydelse på nykommere, der mestrer strategien. Der er ikke så mange projekter som Wargame . Mere præcist eksisterer de praktisk talt ikke, undtagen for forgængeren til WEE - RUSE Store slag på enorme kort, flere spiltilstande, forskellige militære udstyr ... Mærkeligt nok, den episke karakter af hvad der sker på skærmen skadede ikke billedet - det ser anstændigt ud allerede nu takket være IRISZOOM-motoren, som giver dig mulighed for at bevæge dig fra at se en individuel soldat til at gennemgå en hel soldat kort luftfoto.

Hver kamp er lidt ligesom den foregående, hvilket er især mærkbar i multiplayer-nicks. Enkeltspillerkampagnen i WEE viste sig at være meget svag og var kun velegnet til at kende det grundlæggende, men den virkelige hardcore fra den tredje verden begyndte allerede i netværksspil. En typisk sti for en nykommer, der besluttede at afprøve europæisk eskalering mærkbart senere end frigivelsen ser sådan ud: kør en kedelig kampagne, pop i multiplayer, greb fra “mapperne” (at finde nye i fjendens netværkstilstande er ikke let i lang tid) og læg WEE tilbage på hylden indtil bedre tider.

besluttede at tilfredsstille alle - fra AirLand Battle fans af WEE multiplayer ventede på fly, nye netværkstilstande og en stigning i antallet af spillere på kortet (op til tyve mennesker i en kamp), og fans af "singlen" og dem, der lige er begyndt at gøre sig bekendt med serien, Nu kan de sikkert kæmpe med AI i den nye dynamiske kampagnetilstand. Friv spil på nettet på denne hjemmeside http://www.friv3-games.com/. Spil i dag på de bedste frivillige spil.

Den skandinaviske halvø, der er blevet scenen for konfrontation mellem NATO og Warszawa-pagtens lande, er blevet valgt som spillested for spillet. Hvorfor Skandinavien ikke er klar; kampen om Europa ville have set meget mere logisk (og mærkbart mere interessant) ud i det store antal Tyskland og Frankrig, hvor på et tidspunkt hovedbundsstyrkerne fra de to stridende partier var koncentreret. Det er en skam, men du kan kun drømme om en tankmarsch til Paris (eller Moskva - som du ønsker) og et amfibisk fald gennem den engelske kanal. I det mindste i øjeblikket - vurderet af erfaringerne fra WEE er det usandsynligt , at Eugen Systems forlader sine fans uden tilføjelser til deres yndlingsstrategi. Ser du, det vil være muligt at kæmpe i Centraleuropa og ikke kun i dets nordlige baggårde, især siden nu i Wargame tropper dukkede op i fire lande mere, hvoraf tre var europæiske.

En dynamisk kampagne, der kan spilles både på Internettet og alene, ligner i første omgang ”old school” krigsspil, de samme turn-baserede kampagner med “hexes” og et noget skitseret billede (generelt har grafik aldrig været et stærkt træk i denne genre ). I AirLand Battleder er også et globalt kort opdelt i provinser, "købe" tropper til point, trinvis levering af hærordrer og ... alt, ligheden, måske, ender her - innovationerne begynder. Der er ingen ressourcer i den sædvanlige forstand, men der er to typer punkter - moralpoint og tillidspunkter. Når du har scoret en vis mængde moralpoint, der tildeles for sejre i taktiske kampe og ødelæggelse af fjendtlige tropper, kan du tvinge fjenden til at kapitulere, og den indledende værdi af denne indikator kan være anderledes for hver side. Den anden ressource udstedes til at holde provinserne under deres kontrol, som hver bringer flere tillidspunkter. De kan bruges på opfordring til forstærkninger og brug af specielle færdigheder - for eksempel udelukker installationen af ​​havminer flådens handlinger på det specificerede sted i en bestemt periode,

Initiativet og løsningen af ​​løsningen er parametre, der ikke længere er relevante for hele siden, men for en bestemt formation; de er af største vigtighed under et møde med fjendtlige tropper. Når to modsatte hære kolliderer på samme sted, begynder en taktisk kamp, ​​hvis oprindelige betingelser netop afhænger af initiativet og kampånden. Den første indikator bestemmer antallet af point i starten af ​​slaget, og den anden - hvor mange fordelpoint der skal opnås i denne kollision for at vinde.

Verden rundt fryser ikke i forventning om afslutningen på den næste fase af kampen om Skandinavien. Man skal kun give ordrer til sine underordnede og trykke på afslutningsknappen, når informationsmeddelelser om situationen i regionen og begivenheder, der er tilbage efter kanten af ​​kortet begynder at vises på skærmen, men alligevel har indflydelse på, hvad der sker. Nogle af disse nyhedsbulletiner er ikke kun informative, men giver også et valg. For eksempel tilbyder kommandoen dig at sende en del af dine styrker til en anden slagmark, hvor fjenden lancerede en offensiv. Enig - du mister troppen i linjen med forstærkninger, men du får tillidspoint, du nægter - dine tropper forbliver på plads, men i den anden ende af verden kan de allierede blive besejret, hvilket vil påvirke tilpasningen af ​​styrker på den skandinaviske front of fjendtligheder.

Selvom den dynamiske kampagne ser mærkbart mere attraktiv ud end den uklare "single" fra European Escalation , men alligevel viste den sig at være en smule falmet. Der er ikke nok omfang af begivenheder, den episke karakter af hvad der sker - Den tredje verdenskrig er i fuld gang, og vi kæmper for lokal betydning. Hvis kun kortet dækkede hele kloden ... Imidlertid er dette allerede en slags hjerter af jern , og Wargame er et spil primært om taktiske kampe.

Den vigtigste nyhed i kampe AirLand Battle- Dette er selvfølgelig flyets udseende. Tidligere var Luftforsvaret kun repræsenteret af helikoptere, men nu er flyflåden vokset markant: krigere, angrebsfly, interceptorer, frontlinjebombere - fra den gamle mand Mig-17 til det berømte "usynlige fly" F-117 Nighthawk, som på tidspunktet for spillets begivenheder netop blev frigivet . Men der er ingen strategiske bombefly og landingsfly, hvilket meget mangler for at genskabe et fuldt udbygget billede af slaget. At lande faldskærmere bag fjendens linjer og ødelægge hovedkvarterets køretøj og dermed fratage modstanderen kontrol over zonen, er netop det. Ja, du kan gøre sådan en feint med en helikopterlanding, men jeg vil have en stor skala. Det vil ikke være muligt at knuse af numerisk overlegenhed i luften - flyene er dyre, og de nedbringer dem med lethed, især hvis du ikke gider at finde ud af positionerne for fjendens luftforsvar på forhånd.

Andre ændringer er ikke så mærkbare. Infanteri ved nu, hvordan man gemmer sig i bygninger og besætter hele byblokke; grænsefladen er ændret (til det bedre - nu er det meget mere informativ); det samlede antal forskellige "enheder" er vokset til syv og et halvt hundrede, hovedsageligt på grund af luftfart og de nye lande, der deltager i konflikten.

AirLand Battle viste sig at være et godt eksempel på, hvordan man laver tilføjelser. Her er udgiverne dog lidt uhøflige, og sælger det som en fuldgyldig fortsættelse af den europæiske eskalering - trods alt tiltrækker fremkomsten af ​​en dynamisk kampagne og en ny slags tropper, kombineret med andre mindre ændringer, kun en tilføjelse. For resten er det det samme Wargame , der er blevet en smule venligere for begyndere, og "fedrene" i netværkstilstanden tvunget til at blande de beviste "dæk" af tropper på jagt efter den optimale kombination af enheder. Episke slag er blevet endnu mere episke, billedet er lige så smukt, det er stadig nødvendigt at tænke over strategien i planlægningsfasen og være i stand til at ændre den under slaget, og interaktion mellem allierede og forskellige typer tropper er stadig en prioritet. Hvad skal der ellers til for lykke?

Fordele: alle de samme som WEE; nye spiltilstande; udseendet af luftfart.
Ulemper: ændringer er for få til et enkelt spil; Den dynamiske kampagnetilstand viste sig at være for enkel - den mangler rækkevidde og dybde.

6 Comments

  1. Hej Malene

    Hvor har du købt det superflotte mosquito net til dobbeltsengen ?

    På forhånd tusind tak for svar