Den ultimative guide til, hvordan man planlægger et stylet skyde

Stylede skyder er en så stor del af at drive en bryllupsvirksomhed, og sjove nok er de noget, jeg ikke engang vidste, at der eksisterede for halvandet år siden! Jeg kommer fra en modefotograferingsbaggrund, hvor vi regelmæssigt sammensætter redaktionelle skyder; dette er i det væsentlige historier, der fortælles via fotografier. Da jeg begyndte at fotografere brudekjoler, begyndte folk også at henvende sig til mig og bad om at sammensætte stylede skyder.

Men hvad er endda en stylet shoot?

En stylet shoot er ikke anderledes end en moderedaktion, motivet forbliver det samme: at fortælle en historie gennem bryllupsfotografering. Men den markante forskel her er, at en "stylet shoot", som bryllupsbranchen har kaldt det, involverer meget mere end bare mode. Pointen med disse skud er at fortælle en historie, men også fremvise færdigheder og tjenester i bryllupsvirksomheder. På grund af den store mængde involveret produkt er de faktisk meget mere komplekse at sammensætte end folk måske tror.

I dette blogindlæg vil jeg nedbryde nøjagtigt, hvordan man sammensætter et vellykket stylet shoot, samt hvordan man kan få det til at få det offentliggjort af en blog eller magasin.

1. Kom med dit koncept

Det første trin i hvert skud bør være at komme med et koncept eller et tema. Skal du skyde noget rustikt, moderne, bohemisk eller klassisk? Tænk på, hvilken slags brude og brudgomme du vil tiltrække, og det vil hjælpe dig med at beslutte dit tema.

2. Husk altid dit målmarked

Som jeg nævnte ovenfor, er det vigtigt at altid skyde med dit målmarked i tankerne. Så hvis du er blevet bedt om at arbejde på et projekt, men det er ekstremt langt væk, hvilken slags arbejde du gerne vil tiltrække i fremtiden, skal du tænke to gange, før du siger ja. Læs mere om at finde ud af, hvem dit målmarked er i dette indlæg.

3. Find dit team

Et oplagt skridt, men måske det vigtigste. Nøglen her er at tage sig tid til at kigge gennem alles websteder og porteføljer, før du beder dem om at blive involveret. Har du lignende målmarkeder? Hvis ikke, har du sandsynligvis ikke lyst til at arbejde med dem. Når du finder nogen, der arbejder med lignende mennesker, eller som har en lignende æstetik som dig, skal du kontakte dem.

4. Hvordan man beder folk om at blive involveret

Det kan naturligvis føles ganske skræmmende at bede folk om at blive involveret i et projekt; de bliver nødt til at bruge tid, og nogle gange penge på dette projekt. Jeg anbefaler, at du skriver en plan for dagen, får så detaljeret som muligt, hvad du planlægger at skyde, inkludere et moodboard og nævne, hvor du vil prøve at indsende. Hvis de siger nej, skal du ikke blive modløs, de har måske simpelthen ikke tid, eller føler, at du ikke er den bedste pasform! Det er aldrig personlig.

photo

6 Comments

  1. Hej Malene

    Hvor har du købt det superflotte mosquito net til dobbeltsengen ?

    På forhånd tusind tak for svar